reflections

Noch mehr Tipps und Tricks ^^

Tipps zur Ablenkung vor dem Essen und Hunger:



1. Anstatt Essen zu kaufen, kauf DIR etwas, das wird dich glücklich machen!

2. Wechsle eine schlechte Angewohnheit durch eine gute aus - Z.B. Essen mit Lernen! Wenn du nicht lernen willst ließ ein Buch oder geh an den Computer

3. Dreh dich im Kreis, wie es kleine Kinder machen. Danach hast du keine Lust mehr aufs Essen.

4. Sei selbstbewusst!

5. Schreibe dir einen Ess-Plan für den nächsten Tag auf!

6. Spare das Geld, was du für nahrung ausgeben würdest. Auf die Schoki für 1€ verzichtet? Lege eine ProAna Spardose an und kaufe dir eein neues Shirt wenn du abgenommen hast!

7. Kaufe dir Hosen und Shirts in kleineren Größen! Du willst es essen? Versuche sie anzuprobieren - wenn du es (noch) nicht schaffst wirst du keinen Hunger mehr haben!

8. Trinke zu jeder Stunde ein Glaß eiskaltes Wasser. Du wirst dich voller fühlen und dein Körper verbrennt Kalorien, da er das Wasser auf Körpertemperatur bringen muss!

9. Trinke zwischen jder gabel und jedem Löffel mit Essen einen Schluck Wasser. Du wirst dich schneller satt fühlen.

10. Kau Kaugummi, zuckerfrei

11. Iss immer am gleichen Platz - aber ncht vor dem Pc oder dem Fernseher!

12. Iss in sehr sehr kleinen Portionen!

13. Schlaf dich min. 6Std aus!

14. Lower the temperature in your house 10 degrees to burn more calories, or take a icy cold shower/bath. Like drinking the ice water, it is cause your body burns calories warming you back up

15. Wenn du wirklich hungrig bist, hol dir kcal-arme fett-freie harte Bonbons. Sie zu lutschen vermittelt deinem Magen Ich bin voll

16. Heiße Getränke vermitteln ebenfalls das Gefühl von Fülle.

17. Scharfe Nahrung erhöht den Stoffwechsel

19. Lass dein Geld zuhause wenn du raus gehst, damit du am Kiosk nicht schwach wirst!

20. Iss von kleinen, dunklen Tellern!

21. Wenn du ein bestimmtes Nahrungsmittel besonders magst verwahr die Verpackung und riech an ihr wenn du hungrig bist!

22. Vermeide es zu schlucken! Kaue so wenig wie möglich und spuck es dnach wieder aus!

23. Finde heraus, welches Mädchen/Promis wie dünn sind und versuche dünner zu sein!

24. Sitz gerade! Du verbrennst 10% mehr Kalorien.

25. Iss nichts was größer ist als deine Finger!

26. Trinke 2 Löffel Essig vor dem essen - es schmeckt widerlich aber du wirst so weniger essen!

27. Gib vior du würdest essen wenn dich jemand beobachtet - und spucke es dann in eine Trinkflasche etc, gib dabei vor du würdest trinken!

28. Geh oft zur Küche und kram dort rum! Es sieht so aus als würdest du ständig essen. oder mache dir etwas und vernichte es in deimem Zimmer.

29. Werde Veganer oder Vegetarier! Fleiasch hat viel Fett!

30. Nimm Pfefferminz! Es unterdrückt den Hunger - doch nicht zu viel denn sie haben auch Kalorien!

31. Du bist der Sieger! Schau dir andere Leute an, wie sie ihren fetten Körper füttern! DU brauchst kein essen!

32. Fertige eine Ana-Mappe an mit Bildern und Tipps und einem Essplan!

33. Lieber DiätCola als normal! Aber trink für jedes Glass Cola Light ein Glass Wasser.

34. Wenn du schon isst, iss Obst oder Gemüse! Du wirst dich nicht so schuldig fühlen wie bei Schoki..

35. Wasser ist seeeehr wichtig für eine Ana!

36. Variire deine kcal-Zufuhr, sonst verlangsamt sich dein Stoffwechsel!.

37. Iss jeden Tag am selben Platz, aber nicht vor dem Pc oder dem Fernseher!

38. Suche im Internet nach Dingen, die mit Ana zu tun haben!.

39. Mach dir ein rotes Armband für Ana, ein lilanes für Mia,

40. Mache Situps (oder andere Übungen) wenn du Hunger hast!!



***mache eine Liste mit Lebensmitteln, die Du essen darfst und welche nicht

***schreibe Dir eine Liste mit Deinen Zielen oder schreibe Dir einen Brief und deffiniere Deine Gründe, warum Du abnehmen willst und wie!

***malen

***Gedichte schrieben

***Frisuren ausprobieren

***schminken

***Schränke aussortieren

***Sport jeglicher Art, spazieren gehen, neue Orte erkunden, joggen, Fahrrad fahren, tanzen,

***Zimmer aufräumen

***Teppiche absaugen und entflusen

***WC reinigen

***Staub putzen

***PC aufräumen - Dateien löschen

***Spiegel, Fenster putzen

***Teppiche absaugen

***Esstagebuch analysieren

***Tagebuch schreiben

***Im Internet stöbern

***lesen, vor allem Zeitschriften, die triggern

***höre Musik und tanze dazu

***schlafen

***im Internet surfen














Noch mehr Tipps und Tricks, da kann´s doch nur gut gehn



***Nach jedem Essen die Zähne putzen, so verlierst Du den Geschmack des Essens

***Führe ein Esstagebuch und notiere wann, was und warum Du gegessen hast

***Nimm kleine Bissen und kaue langsam

***Frage Dich vor dem Essen, ob Du das wirklich willst

***Esse bewusst und tue nichts anderes währenddessen, wie TV, Computer etc.

***Suche Motivationsbilder und hänge sie Dir an den Kühlschrank, oder ans Bett

***Mache Dir einen Essensplan für die kommende Woche

***Pfefferminztee oder Roibostee verhindern Heisshunger.

***Immer viel bewegen, Treppen statt Aufzug benutzen, zu Fuss gehen, statt Auto zu fahren.....

***Lass keine Langeweile aufkommen, telefonier lieber oder geh spazieren.

***Finde jemanden, der mit Dir abnimmt. Such Dir gleichgesinnte

***Verbrauche immer mehr Kalorien beim Sport, als Du zu Dir nimmst

***Wenn Du essen gehst, überlege Dir vorher schon, was. Und teile Dir ein Menü, oder reiche das Essen zum Probieren herum. Unterhalte Dich viel dabei, so essen die anderen mehr von Deiner Portion

***Habe nie Snacks zu Hause, sonst landen sie in Deinem Magen

***Magenknurren? Sieh es als ein tolles Gefühl an, es ist positiv

***Denke mal daran, wo das Essen ursprünglich herkommt, bevor Du isst. Ist es Fleisch, dann denke an das Tier, was es früher mal war!

***Wenn Du Hunger hast, mache Sport, das lenkt ab!

***Mache Dir einen Abnehmordner oder ein Pro-Ana Buch

***Sauerkraut ist ein super Mittel zum Abnehmen und wirkt abführend

***Vanillegeruch stoppt den Hunger auf Süßes

***Frühstück ist wichtig. Sonst spart der Stoffwechsel an Energie

***Schreib Dir selber mal einen Brief, motiviere Dich und sporne Dich an!

***Habe immer Traubenzucker und Flüssigkeit bei Dir, falls der Kreislauf mal schlapp machen will

***Halte jede Vereinbarung, die Du mit Dir triffst, schriftlich fest

***Mache Dir, bevor Du einkaufen gehst, einen Zettel fertig

***Iss im Stehen, laufe dabei. So verbrennst Du selbst beim Essen Kalorien

So, die hab ich noch auf einer AnaHP gefunden:

  It takes twelve hours for the body to start feeding off of its own fat.

Hit your stomach (just not too hard) if its growling too loudly.

The smell of coffee is suppose to supress appetite.

Wear perfectly applied lip gloss. It makes you more aware of whats going in your mouth. Also, flavored ones help with cravings.

Sitting up straight and having good posture burns 10% more calories than when you slouch.

If you eat right before bed, lay on your left side so the food goes through your system faster. 

Chew gum if you need to cook so you wont eat any of the food.  When youre hungry chew sugar free gum. Peppermints also help to decrease hunger.

Before you dig into that cake, bag of chips, candy, or whatever, take a deep breath and count to 100. Usually by the time you get to 100 you will have convinced yourself that you dont really want it. 

Caffeine speeds up metabilism. Have at least 2-3 servings a day.

Eat ice cubes, they give you the feel like youre eating something and the coldness can actually burn calories. 

Fidgeting burns 500-800 extra calories a day. Suck in your tummy and squeeze your buns, bounce your legs, sway side to side, swing your feet, ect.

Celery actually burns calories. Every hour eat a stalk of it. Not only will it fill you up, but it will also get your metabolism kickin.

-  Pay attention to when and what you are eating. Ask yourself: Do I really want to eat this? 

Brush your teeth frequently. A fresh mouth helps keep you from wanting to eat.-Eat breakfast! This gets your metabolism going.

-Eat as slowly as you can. It takes your body around 30 minutes to realize its full.

-Chew until the food dissolves in your mouth.

-Become a vegan or vegetarian.

-Eat in front of a mirror naked.

-Count to 100 if youre having a craving. Hopefully it will go away.

-Put your fork down between every bite.

-Never eat past 7 pm.

-Wear nail polish to hide the discoloring in your nails from lack of nutrients.

-Take anti heartburn pills if youre really hungry. They neutralize the acid that builds up and makes you hungry.

-Keep a bin near you when you eat. If you feel you are going to over eat, throw the rest of the food away.

-Wear a rubber band around your wrist, snap it against your skin when youre tempted to eat.

-Drink diet soda. Itll fill you up and only has 1 calorie.

-Clean something gross, youll lose your appetite.

-Brush your teeth. The taste of toothpaste will be horrid with the taste of food.

-Every calorie counts. When youre sitting, shake your leg, tap a pencil, never stop moving.

-Drink a glass of water every hour, not only will it make your stomach feel full, it will also give you great hydrated skin. Cold water burns more calories, while warm water makes you feel full.

-Throw away the foods you think youll binge on.

-When going out, only take out the amount of money that youll need. Nothing extra. That way you wont be tempted to spend it on food. Sitting up straight and having good posture burns 10% more calories than when you slouch.

-If you feel like eating, eat negative calorie foods only.

-Carry a picture of your favorite trigger everywhere you go.

-Take a sip of water between every bite.

-Stay cold. Your body burns more calories trying to warm you up.

-If youre binging, dont swallow the food, spit it out.

-Eat your meals on smaller plates.

-Clench your butt all the time. Guys like a nice ass and you burn calories too.

-Pro-plus are caffeine tablets which you can buy at most shops, no need for calorie infested coffee.

-Get comfy in bed, being comfy means you wont want to get up to get food.

-Use your mind. Think about what the food would look like in your stomach after youve eaten it.

-Sabotage your food. Adding too much salt etc works great. -Go shopping and try on clothes that you wish you could fit in to.

-Pinch all your fat and see how disgusting it is and then youll think that if you eat youll just add more to it.

-If people start saying theyre worried about your weight loss, get really upset and say how mad you get every time somebody comments on your skinny body.

-Complain a lot about how you wish you could gain weight so people will stop making rude comments.

-If you eat, ONLY eat when people are watching.

-Obesity is disgusting. Remember that.

-Thinspiration is your best friend. You think youve lost weight? Trust me you havent. Just check out the models online and youll realize that.

-Live by the scales. Its right and youre FAT.

-Keep in mind - If your skinny friend eats a lot, that DOES NOT mean that you can do the same.

-Learn to love that empty feeling in your stomach. Trust me youll feel repulsed when it starts getting full again.

-Watch what other people, especially fat people, eat and feel superior because theyre feeding their bodies and getting fatter.

-If youre hungry, spin around until you feel queasy.

-Chew sugar free gum. It keeps your mouth busy!

-If you eat, remember to sit down in the same place every day. Somewhere solitary; not in front of TV or computer. Eating in front of TV distracts you from your bodys fullness signals, and youre more likely not to notice what youre eating.

-A little envy is a good thing! Competition is great motivation.

-If youre really hungry, buy a bag of low fat low cal hard candies. When you suck on them a lot your stomach will tell you that you are full.

-If you feel like you want to eat, go to a friend’s house that you cannot just raid the fridge at.

-When you get hunger pains, curl up in a ball. It really helps them go away.

-Try eating something fatty but healthy, (like a banana) early in the day. For the rest of the day, when you want to eat, just remind you of the fatty food you ate earlier.

-Drink one glass of water every hour. Ice cold water burns more calories!

-If youre bored of water, drink diet soda. My favorite is diet coke! Diet sodas have no calories but fill you up.

- Drink warm liquids when you feel like you might binge.

-Cut your food into tiny pieces. It tricks you into thinking youve eaten more.

-Sit up straight. It burns more calories.

-Fidget constantly.

-When youre alone walk around in skimpy clothing. It will help as a constant reminder how much weight you still have left to lose.

-If youre hungry, weigh yourself!

-Keep as little food in the house as possible

-Keep a food diary. It really helps. Whenever I’m tempted to binge I remember that I’ll have to write it in my book later.

-Avoid going out with friends for a meal. When with friends my thoughts are distracted away from food and so I have a habit of eating more than I usually would. If you dont eat then theyll worry, so avoid this kind of situation.

- Dont drink alcohol. When under the effects of alcohol, a binge will seem like a good idea. You will be able to justify it. Alcohol is also just empty calories.

- Find a buddy to compete with.

-Brush your teeth or chew minty gum, food wouldnt taste as good now anyway.

-If you have to eat, eat a safe food. (by safe food I mean a food which burns more calories eating it than it has! apparently!)

- For distraction: Exercise, sleep, dance, watch a movie, read, surf the net.

-Excuses for not eating: Youve eaten already, you have a headache, you have an upset stomach, youre on a diet (sometimes telling a little truth throws people off). If its really obvious to everyone that you have a problem you could try admitting you have a little problem but youre getting help so youd rather they didnt mention

-Eat a little of what you crave, it will help you not to binge later.


23.4.07 16:06

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